Dla wielu osób odpowiedni wygląd brzucha jest kluczową sprawą. Każdy z nas chciałby mieć płaski brzuch bez zbędnego tłuszczyku. Niezależnie od tego, czy marzysz o wyrzeźbionym kaloryferze, czy po prostu o płaskim brzuchu, warto dowiedzieć się, w jaki sposób można poprawić jego wygląd na lato. Oto 3 sposoby, które pomogą zadbać ci o wizualną stronę twojego brzucha.

BRZUCH BRZUCHOWI NIE RÓWNY

Na wygląd brzucha wpływa wiele czynników. Przede wszystkim - poziom tkanki tłuszczowej w naszym organizmie. Im bardziej prawidłową wagę mamy i im mniej tkanki tłuszczowej nosimy pod skórą, tym ładniejszy brzuch - to proste. Ale tak naprawdę, nasza waga i obwody, to nie wszystko.

Drugim elementem jest tkanka mięśniowa. Nie trzeba mieć od razu sześciopaka, ale należy przyznać, że brzuch, którego właściciel pamięta o treningu i ćwiczeniach, wygląda dużo lepiej, niż ten, którego właściciel nigdy w życiu nie wykonał pojedynczego spięcia. Poza tym - mięśnie brzucha są dla nas istotne chociażby ze względu zdrowotnego. Pomagają w stabilizacji kręgosłupa i utrzymaniu prawidłowej postawy. Osłabione mięśnie brzucha, to nie tylko problem z bólem pleców, ale także problem przy technice prawie każdego wykonywanego ćwiczenia… warto o tym pamiętać!

Kolejną rzeczą jest dieta. Niektóre osoby, nawet szczupłe, borykają się z problemem wzdętego, wystającego brzucha. Najczęściej spowodowane jest to nieodpowiednią dietą, która powoduje wzdęcia i wzrost obwodów w talii nawet o kilka dobrych centymetrów w ciągu dnia. Nie jest to ani estetyczne, ani przede wszystkim - komfortowe. Jeżeli rano budzimy się z płaskim brzuchem, a w dzień zaczyna być coraz gorzej, warto zastanowić się poważni nad tym, co jemy i jak jemy, bo przyczyna prawdopodobnie leży w naszej diecie.

JAK PRZYGOTOWAĆ BRZUCH NA LATO?

Przede wszystkim pamiętaj, że nie da się schudnąć z jednej, wybranej partii ciała. Nie jesteśmy w stanie kazać ciału pozbyć się tkanki tłuszczowej z jednej części, zostawiając inną - to tak nie działa. Druga rzecz- nie same brzuszki tworzą ładny brzuch. Ćwiczenia na brzuch przyniosą szybkie efekty u osób szczupłych i z normalną wagą, ale jeśli masz kilka dodatkowych kilogramów, wzmocnisz mięśnie pod tkanką tłuszczową, co nie przyniesie żadnego efektu wizualnego. W takim momencie warto pomyśleć o odpowiednim odżywianiu i zwiększeniu aktywności fizycznej.

  • Wprowadź do swojego planu treningowego ćwiczenia ze zmienną intensywnością.

Ćwicząc ze zmienną intensywnością nie tylko spalamy większą ilość kalorii, ale zmuszamy ciało do podkręcenia naszej przemiany materii. Już dawno stwierdzono, że ćwiczenia interwałowe świetnie sprawdzają się przy procesie redukcji tkanki tłuszczowej. Dołącz więc ćwiczenia ze zmienną intensywnością dwa razy w tygodniu, a stosunkowo szybko zobaczysz zadowalające efekty.

  • Zacznij dbać o jedzenie i nawodnienie.

Wiele osób mówi, że płaski brzuch zaczyna się w kuchni. To jest prawda. Bez odpowiedniego jedzenia nie będzie wysportowanego brzucha. To jednak nie znaczy, że masz się głodzić lub jeść tylko sałatki: wręcz przeciwnie. Zadbaj o to, żeby twój talerz zawsze był kolorowy od warzyw. Dzięki temu dostarczysz sobie odpowiedniej porcji witamin i błonnika, jednocześnie mając niskokaloryczny posiłek. Wprowadź do swojej diety także produkty z pełnego ziarna i kasze. Zadbaj o jajka i ryby w jadłospisie - są źródłem białka tak jak i chude mięso - pozwoli ci to zachować sytość, ale też dostarczyć organizmowi odpowiednich makroskładników. Pamiętaj też, że w zdrowym jadłospisie nie może zabraknąć zdrowych tłuszczy roślinnych - one też są nam potrzebne!

Drugą stroną dbania o jedzenie jest odpowiednie nawadnianie. Bez prawidłowej ilości wody w diecie, nasze starania mogą pójść na marne. Dlatego zawsze miej ze sobą małą butelkę wody i staraj się pić często, ale mało na raz. Dzięki temu będziesz miał pewność, że cała dostarczona woda zostanie odpowiednio wykorzystana.

Te zabiegi - odpowiednie jedzenie, woda - mają na celu zadbanie o twój brzuch z dwóch stron - po pierwsze, poprzez utratę tkanki tłuszczowej, a po drugie - poprzez zniwelowanie ewentualnych wzdęć.

  • Nie zapominaj o wzmacnianiu brzucha 

Przynajmniej dwa razy w tygodniu wykonuj ćwiczenia na mięśnie brzucha. Najlepiej, gdyby co tydzień były one inne: dzięki temu istnieje większe prawdopodobieństwo, że zaangażujesz wszystkie mięśnie w tej okolicy. Szczególnie często wykonuj deskę oraz jej wariacje - to ćwiczenie nie tylko dobrze wpływa na brzuch, ale przede wszystkim wzmacnia mięśnie głębokie, które odpowiedzialne są za stabilizację kręgosłupa. Jeśli oczekiwałeś rewolucyjnych sposobów, to muszę cię zmartwić: to właśnie odpowiednie jedzenie i ćwiczenia są kluczem do sukcesu, jeśli chodzi o ładną sylwetkę. Nie ma ani drogi na skróty, ani cudownych sposobów: w końcu nic nie dzieje się w jedną noc! Warto jednak spróbować i starać się być regularnym, bo efekty mogą was -bardzo pozytywnie - zaskoczyć. Powodzenia!

Marta Hennig

Author: Marta Hennig

Nazywam się Marta Hennig i jestem trenerem przygotowania motorycznego, instruktorem fitness, trenerem personalnym i byłą sprinterką. Dla Ciebie jednak mogę być po prostu Martą  Istnieję na blogu i w social mediach, bo chciałam udowodnić, że bycie fit nie musi być trudne. Ba: bycie w formie i trwanie w zdrowiu może być nawet przyjemne! Bez wyrzeczeń, restrykcyjnych diet, bez zakazów, nakazów i doby, która rozciąga się jak guma od legginsów. Chcę udowodnić, że być fit może być każdy – niezależnie od wieku i grubości portfela. Mam nadzieję, że ze mną i z moimi zestawami ćwiczeń sam przekonasz się na własnej skórze, że można być codziennie fit – i to bez spiny! codzienniefit.pl

zobacz artykuły