Z nami zdrowo
Zaloguj się

Logowanie

Nazwa użytkownika *
Hasło *
Pamiętaj mnie
Zaloguj się za pomocą konta
Diety i fitness 2019-04-12

6 najgorszych porad dietetycznych

W mojej praktyce pacjenci stale zadają podobne pytania. Często są to zasłyszane i powtarzane mity

... Czytaj więcej...

Angelika Pióro - Personal Trainer & Fit Mom

Ania Dziedzic

Chujowa Pani Domu

Dominika Kuchta

Dr Lifestyle

Ewa Trusewicz

Ina Rybarczyk - True Taste Hunters

Iwona Guzowska

Magda Heba

Marta Hennig

Marzena Michalec

Sylwia Majcher

Całkiem niedawno wpadły mi do ręki płatki jaglane i płatki owsiane bez gotowania. Jak to bez gotowania, zaczęłam się zastanawiać w sklepie? Przecież aby przygotować rano owsiankę lub jaglankę troszkę przy garach trzeba pomieszać. Długo nie trzeba było mnie namawiać i w moim koszyku wylądowały te produkty.

Musze Wam powiedzieć dziewczyny, że przygotowanie teraz jaglanki zajmuje mi jakieś 3 minuty. Czyli dokładnie tyle, ile ma czasu każda mama, aby zrobić śniadanie dla całej rodziny w dniu pracy :P Sprawdźcie moje sposoby na pyszne i zdrowe śniadania.

I.: Owsianka bez gotowania, czas przygotowania 5 minut

 

Pół szklanki płatków zalewamy ciepłą wodą lub mlekiem. W międzyczasie pokrojoną w kostkę pomarańczę karmelizujemy na patelni z dodatkiem odrobiny wody i łyżki miodu. Po ok. 2 minutach, do pomarańczy, która już pięknie wchłonęła miód dodajemy szczyptę imbiru i pół łyżeczki cynamonu. Całość mieszamy z płatkami i jemy! Smacznego!

II.: ryż z truskawkami.

Tym śniadaniem moje dziewczyny ostatnio się zajadają. Ta propozycja znakomicie sprawdzi się dla Fit łakomczuchów. 2 woreczki ryżu gotuję według instrukcji podanej na opakowaniu. Do garnka z małą ilością wody wsypuję całe opakowanie mrożonych np. truskawek, dodaję 3 łyżki miodu i gotuję truskawki na małym ogniu przez ok. 10 minut od czasu do czasu mieszając. Jeżeli powstaje zbyt dużo sosu truskawkowego wykorzystuję go np. do herbaty. Do miseczki wsypuję pół woreczka ryżu i polewam go truskawkami. Polecam też wersję z ulubionymi przyprawami np. cynamonem lub jogurtem naturalnym. Pychotka :) 

III.: wafle z domowym dżemem. 

To śniadanie pokochają małe niejadki. Wystarczy wysypać dziecku na talerzyk mini wafle ryżowe i pozwolić mu nabierać nimi ulubione dodatki np. domowej roboty dżem. Mnóstwo frajdy i nawet nie zauważycie jak talerzyk małego niejadka zrobi się pusty. Wafle ryżowe znakomicie sprawdzą się także jako przekąska na spacerze. Zabieracie je ze sobą?

IV.: dla osób, które nie lubią pieczywa lub nie mogą go spożywać. 

Chleb warto zastąpić pieczywem chrupkim lub krążkami ryżowymi. Takie proste i takie pyszne. Krążek ryżowy (opcja pierwsza) to kanapka z szynki z kurczaka, sałaty, pomidorków i oliwek. Tak pysznie wyglądające śniadanie zjadają nawet moje dziewczynki. Tyle tylko, że rozbierają ją na czynniki pierwsze i wszystko jedzą osobno :) Pieczywo chrupkie (opcja druga) posmarowałam jogurtem greckim i poukładałam na nim owoce. Całość można posypać cynamonem, polać miodem lub syropem z truskawek. Palce lizać.

V.: najszybsza jaglanka na świecie 

Jeżeli masz domowe jabłka na szarlotkę, które przechowujesz w słoiku, to wygrałaś, bo wystarczy, że wsypiesz do garnka takie jabłka, dodasz jednego banana i poddusisz całość przez około 5 minut. Po tym czasie dosyp do nich płatków jaglanych i pożywne śniadanie gotowe. Jaglankę możesz doprawić miodem i cynamonem. Natomiast jeżeli nie masz jabłek na szarlotkę od babci, to musisz pokroić jabłko w kosteczkę, wrzucić na patelnię i dusić razem z bananem przez 3 minuty. Dalej już wiesz co robić. Płatki, dodatki i chwila dla smakosza :)

Koszulki, spodenki i sandały poszły w niepamięć i leżą głęboko na dnie szafy. Wyciągamy swetry, ciepłe spodnie, podkoszulki i czapki. Zakrywamy się pod samą szyję. Już nikt nie zobaczy tego wałeczka na brzuchu, nad którym tak pracowaliśmy przed wakacjami aby go „spalić”. Teraz już nam mniej zależy, nikt tego przecież nie widzi, prawda? W trakcie zimy większość ludzi tyje, więcej lub mniej, ale jednak tyje.

Jednym z najpopularniejszych postanowień noworocznych jest włączenie treningów do swojego planu dnia. Wyciągamy więc sportowe buty z szafy, z piwnicy przynosimy kolorowe hantelki, kupujemy karnet na siłownię i… orientujemy się, że nie wiemy, jak dokładnie zacząć!

„Zośka” to nie nowa koleżanka z fitness klubu, ani dziewczyna, którą poznałeś w parku w trakcie treningu, ale zapewniamy, że razem możecie się świetnie bawić i aktywnie spędzać czas. Mowa bowiem o małej, niepozornej piłeczce do gry, którą znali już nasi dziadkowie! „Zośka” zwana też footbag to już kultowa zabawa. Sprawdźcie jak łatwo zrobić własną „Zośkę”!

Marzysz o odrobinie ciepła? Nie lubisz chłodnych wieczorów? Chciałabyś się rozgrzać? Zrób sobie termofor! Możesz go wykonać w kilka chwil z tego, co masz akurat pod ręką albo wykorzystać np. „ubranko” na termofor z wodą, które już masz w domu.

Trampoliny ustawione w ogrodach zwiastowały rewolucję, która w minionym roku ogarnęła całą Polskę. Wszyscy skaczą - od dzieci po dorosłych. Popularność Jumping Fitness’u, czyli aktywności na trampolinach osiągnęła olbrzymie rozmiary. Sprawdź, jakie korzyści płyną z tych skocznych ćwiczeń.

Całkiem niedawno serca polskich fit aktywniaków podbiła zumba. W ubiegłym roku jej miejsce zajął fitness na trampolinach (Jumping Fitness). Okazuje się, że skoczne ćwiczenia oprócz dobrej zabawy i odświeżenia wspomnień z dzieciństwa, przekładają się na poprawę naszej kondycji, sprawności i rytmiki.  W dodatku godzinny trening pozwala spalić aż 1000 kalorii!

Strona używa plików cookies, aby ułatwić Tobie korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Więcej informacji