Bardzo często słyszę to pytanie. To jasne, że robiąc coś oczekujesz określonych efektów. Poświęcasz czas i energię, wiec chcesz coś w zamian. Jak najbardziej zgodzę się z Tobą, że zmiany powinny zajść i obie chcemy, by zaszły jak najszybciej. 
Jest jednak szereg czynników wpływających na to, kiedy uda Ci się zobaczyć pierwsze efekty Twojej pracy. Zaczynając od zależnych od Ciebie, jak Twoja regularności, a kończąc na niezależnych jak predyspozycje organizmu. 



Bez względu jednak na wszystko mogę zagwarantować Ci jedno, że przy regularnych i długotrwałych zmianach nawyków żywieniowych oraz treningach, zmiany (nie ważne, jakie byś sobie nie zażyczyła) będą. 

Zatem zacznij od kuchni. Jedz zdrowo, różnorodnie i lekko. Wprowadź w swoją dietę produkty bogate w witaminy, minerały. Ich źródła znajdziesz oczywiście w owocach i warzywach, ale też rybach, kaszach, ryżach, jajach i orzechach. Postaw na produkty nie przetworzone, a jeśli twój styl życia nie pozwala Ci na samodzielne przygotowanie wszystkiego pozwól sobie na szybką ale wciąż zdrową przekąskę w formie batona proteinowego czy wafla w czekoladzie.

Ćwicz regularnie. Dobierz taką formę aktywności, która sprawi ci radość. To zdecydowanie zwiększy Twoje szansę na pozostaniu właśnie w tej formie ruchu na dłużej. Wprowadzaj też urozmaicenia do swoich ćwiczeń. Nasz aparat ruchu lubi zmiany a monotonia szybko nas nudzi i nie przynosi nowych efektów ćwiczeń.

Nawodnienie. To trzeci filar odpowiadający za nasze wyniki, zaraz obok diety i ćwiczeń, a często go pomijamy. Dobrze nawodniony organizm pracuje sprawnie jak naoliwiona maszyna. Powszechnie wiadomo, że bez jedzenia wytrzymamy dłużej niż bez picia. Czemu zatem tak często zapominamy o tym by pić wodę? Dodatkowo woda jest również świetnym źródłem minerałów. Wybierz odpowiednią dla siebie.

O efektach mogę Cię zapewnić, jednak niestety nie mogę podać dokładnej, ani przybliżonej daty osiągnięcia przez Ciebie wyznaczonego celu. To bardzo zmienna i zależna sprawa.

Po prostu działaj, dbaj o siebie i pracuj. Bądź w tym regularna, konsekwentna i nie zrażona drobnymi potknięciami. Zdrowy organizm zawsze jest piękny, a pewne sprawy wymagają po prostu czasu 

Angelika Pióro Personal Trainer - Fit mom

Author: Angelika Pióro Personal Trainer - Fit mom

Cześć! To ja - szczęśliwa mama trójki dzieci, z wykształcenia jestem rehabilitantką, instruktorką kulturystyki i fitnessu. Startowałam w zawodach bikini fitness, zajmując miejsca w pierwszej dziesiątce. Mam nadzieję, że natchnę Was do codziennej pracy nad własnym ciałem. Wystarczy kilka wskazówek, dobry plan i solidna motywacja, by z kanapowego lenia zmienić się w prawdziwą fitness gwiazdę!