Prezentujemy serię prostych pomysłów żywieniowych, dzięki którym pozostaniesz fit podczas narodowej kwarantanny.

Najskuteczniejszą bronią w walce z koronawirusem jest sprawny układ odpornościowy. Stawiając na zdrowie warto wiedzieć, że oprócz zbilansowanej diety trzeba pamiętać o regularnych posiłkach, nawadnianiu organizmu, wysypianiu się i ruchu, chociażby ćwiczeniach w domu. Niżej prezentujemy garść prostych rad dzięki którym wzmocnimy swoją odporność i zachowamy kondycję w czasie narodowej kwarantanny.

Przede wszystkim, bądź odpowiedzialny - zostań w domu i nie narażaj innych

Liczba osób w Polsce zakażonych koronawirusem rośnie z dnia na dzień. W celu uniknięcia rozprzestrzeniania się wirusa, władze proszą o pozostanie w domach i wychodzenie tylko wwyjątkowych sytuacjach. Aby zminimalizować konieczność wychodzenia po zakupy podczas kwarantanny, warto zaopatrzyć się w żywność o długim terminie przydatności do spożycia. Nasza wiedza o koronawirusie i o sposobach jego zwalczania jest niepełna i zmienna, naukowcy intensywnie pracują nad wynalezieniem lekarstwa i szczepionek. To, co każdy może zrobić we własnym zakresie, to - oprócz unikania kontaktu z ludźmi oraz szczególnego przestrzegania zasad higieny - zadbanie o zdrową, zbilansowaną dietę oraz wzmocnienie odporności organizmu.

Mimo ograniczenia aktywności - pozostań fit

Z powodu zamknięcia basenów i siłowni, ograniczone zostały możliwości zażywania ruchu i uprawiania sportu. Panuje obawa przed wyjściem na wolne powietrze w obawie przed złapaniem koronawirusa. Pozostawanie w domu powoduje, że ruszamy się dużo mniej niż zwykle, a przez to spalamy za mało kalorii. Pojawia się pytanie, jak pozostać fit podczas kwarantanny? Przede wszystkim należy pilnować bilansu kalorycznego, bo z powodu braku aktywności fizycznej dzienne zapotrzebowanie na kalorie będzie mniejsze. Aktywność fizyczna poprawia zdrowie, samopoczucie i odporność, więc nie rezygnujmy z niej całkowicie. Warto znaleźć sposób, aby trenować w domu w czasie pandemii.

Zaopatrz się we właściwe produkty spożywcze

Jeśli szukasz inspiracji na ten czas, aby urozmaicić dietę oraz dostarczyć organizmowi niezbędnych składników odżywczych, dobrym wyborem będą długoterminowe produkty marki SONK0, takie jak: wafle ryżowe, pieczywo i inne chrupiące przysmaki. Wyroby SONKO są niskokaloryczne, ale bogate w składniki odżywcze, które działają korzystnie na nasz układ odpornościowy.

Zdrowy zamiennik pieczywa

Alternatywą dla tradycyjnego chleba mogą być wafle ryżowe SONKO. To smaczna, bezglutenowa przekąska, idealna do przygotowania kanapek z różnorodnymi dodatkami. Możesz je chrupać na okrągło! Świetnie smakują w wersji na słodko, jak i w wytrawnej. Jeden wafel to zaledwie około 35 kcal. SONKO oferuje szeroką gamę wafli ryżowych z różnymi dodatkami, także każdy znajdzie coś dla siebie. Oprócz podstawowej wersji, w ofercie znajdują się wafle, które zawierają wartościowe dodatki - przede wszystkim ziarna i pestki. Możemy wybierać między waflami z pestkami dyni i algami morskimi; z 7 ziarnami i dzikim ryżem; z musli, algami morskimi, bananem i kokosem; z wiesiołkiem i siemieniem lnianym czy też ze słonecznikiem.

Zdrowe przekąski

Jako przekąska do ulubionego serialu lub seansu filmowego sprawdzą się talarki popcornowe, które są wypiekane bez dodatku tłuszczu i stanowią doskonałą alternatywę dla smażonych chipsów ziemniaczanych. Ich wyjątkowy charakter podkreśla kompozycja przypraw i dodatków smakowych, bez zastosowania konserwantów i wzmacniaczy smaku. Są dostępne w smaku papryki, zielonej cebulki i serka fromage. Równie pysznie sprawdzą się extra cienkie wafle superfoods, bogate w błonnik i minerały, z dodatkiem takich superfoods jak: miłka abisyńska z Etiopii, quinoa zwana „złotem Inków” oraz kaniwa.
Mimo trwającej kwarantanny nie zaniedbujmy zdrowych nawyków - warto postawić na zdrowie oraz wzmocnienie odporności zwłaszcza w takim czasie. Oprócz zbilansowanej diety trzeba pamiętać o regularnych posiłkach, nawadnianiu organizmu, wysypianiu się i ruchu, chociażby ćwiczeniach w domu.


Przesłanie od SONKO - zostańcie w domu, dbajcie o siebie, myjcie ręce, odżywiajcie się zdrowo, bądźcie odpowiedzialni. Razem przetrwamy ten trudny czas!

Author: Redakcja