Z nami zdrowo
Zaloguj się

Logowanie

Nazwa użytkownika *
Hasło *
Pamiętaj mnie
Zaloguj się za pomocą konta
Smaczne inspiracje 2020-08-18

Koktajl wiśniowo-brzoskwiniowy

 

Nie ma nic lepszego, jak w letni poranek rozpocząć dzień pysznym i zdrowym koktajlem owocowym w

... Czytaj więcej...

Moda na superfoods trwa w najlepsze! Popyt na produkty, które dostały te zaszczytne miano nieustannie rośnie. Ale czym właściwie jest superfoods i co możemy do tego zaliczyć?

Pod pojęciem superfoods kryje się tak naprawdę mnóstwo znanych artykułów spożywczych. Są to te produkty, które zawierają nieprzeciętnie dużo składników odżywczych, antyoksydantów, witamin i soli mineralnych. Zanim dany produkt zostanie włączony na listę superfoods, musi przejść badania. Warto podkreślić, że superfoods to nie jedynie chwilowy trend. Sięgając po żywność z tej kategorii, mamy pewność, że dbamy o swoje zdrowie. Nie ma jednej listy produktów, bo grupa jest niesamowicie duża. Są w niej produkty polskie, które bez trudu znajdziemy w najbliższym sklepie. Nie brakuje też bardziej egzotycznych, jakie dopiero odkrywamy w naszej strefie klimatycznej. Przybliżmy sobie kilka pozycji wchodzących w skład superfoods.

1. Warzywa

Ta pozycja nie powinna nikogo dziwić. Od lat kładzie się duży nacisk na to, by pojawiały się w naszej diecie. Wśród warzyw jest sporo takich, które mają mnóstwo właściwości prozdrowotnych i zyskały miano superfoods. Są to przykładowo: dynia, jarmuż, szpinak, kapusta, buraki.

2. Owoce

Owoce są drugą obszerną grupą, w której nie brakuje tych posiadających bogactwo różnych witamin i związków. Wymienić można m.in. jabłka, śliwki, truskawki, malinę, czy żurawinę.

3. Orzechy i nasiona

W orzechach, zwłaszcza w orzechach włoskich, jest mnóstwo kwasów omega-3. Oprócz tego znajdują się magnez, kwas foliowy, błonnik i białko. Chociaż są tłuste, zawierają jedynie zdrowe tłuszcze, więc nie tuczą. Równie wartościowe są nasiona i pestki, jak siemię lniane, sezam, czy słonecznik.

4. Tłuste ryby

Tutaj również mamy ogromne ilości kwasów omega-3. Dodatkowo ryby są źródłem białka. Aby mieć pewność, że przyjmujemy duże dawki nienasyconych kwasów tłuszczowych, stawiajmy na takie gatunki ryb, jak łosoś czy makrela.

5. Miód 

Właściwości leczniczych i odżywczych nie brakuje również, kiedy spojrzymy na miód i produkty pszczele. Są źródłem probiotyków, enzymów, antyoksydantów, minerałów i witamin.

6. Kasza jaglana

Nie bez powodu przez wiele wieków proso, z którego powstaje kasza jaglana, było jednym z podstawowych składników diety. Kasza jaglana podobnie jak poprzednie produkty spożywcze ma mnóstwo witamin, zwłaszcza z grupy B, a także sporo soli mineralnych i białka.

7. Surowe kakao

Fani czekolady pewnie się uśmiechają, ale niestety nie chodzi tu o słodki przysmak. Mowa o surowych ziarnach kakaowca lub surowej czekoladzie. W takiej wersji kakao zawiera mnóstwo przeciwutleniaczy, enzymów i witamin.

8. Nasiona chia

To przykład superfoods, które w naszym kraju dopiero zyskuje na popularności. To prawdziwa skarbnica witamin i antyoksydantów. Nasiona chia możemy dodać do jogurtu, sałatek, obiadu. Albo sięgnąć po wafle SONKO, które oprócz dodatku chia zawierają wiele innych nasion i ziaren.

9. Jogurt naturalny

Jogurt naturalny bez cukru i innych dodatków, zawiera mnóstwo probiotyków, które są nieocenione dla naszej odporności i funkcjonowania jelit.

10. Kiszonki

Podobnie jak jogurty zawierają priobiotyki. Oprócz tego jest w nich sporo witamin.

Mega vege burger od jedz.pysznie skradnie Wasze serca i podniebienia. 

Do wykonania burgera potrzebujemy:

  • 100g mieszanki kasz SONKO Fit Lunch 
  • 1 jajko 
  • 25 g bułki tartej 
  • 0,5 małej cebulki 
  • 0,5 pęczka natki pietruszki 

Oraz ulubione dodatki :

  • Roszponka
  • Bułka 
  • Czerwona cebula 
  • Ser 
  • Pomidor 
  • Sos czosnkowy, sos bbq

Przygotowanie:

Gotujemy kaszę zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Następnie ją odsączamy, aby miała jak najmniej wody w sobie. Cebulkę krojimy drobno i podsmażam na odrobinie oleju. Kaszę dokładnie łączymy z cebulką, pietruszką, jajkiem i bułką tartą. Formujemy kotlet, takiej wielkości jak chcemy i obsmażam na złoty kolor na odrobinie oleju. Następnie składamy burgera z ulubionymi dodatkami. 

 

Magnez jest jednym z pierwiastków, które są istotne dla wielu układów naszego organizmu. Przez styl życia wiele osób cierpi na jego niedobory. Po co warto sięgnąć, by uzupełnić magnez?

W zależności od wieku i płci dzienne zapotrzebowanie na magnez waha się w przedziale 290-360 mg. Warto zadbać o to, by nasza dieta zawierała spore ilości tego makroelementu, bo warunkuje wiele procesów zachodzących w naszym ciele. Jest istotny m.in. dla układu nerwowego, odpornościowego, pokarmowego, hormonalnego i sercowo-naczyniowego. Kto jest narażony na niedobory i w jaki sposób możemy je szybko uzupełnić?

Z czego wynikają niedobory magnezu?

Czasem jesteśmy przekonani o tym, że nasza dieta jest zdrowa, ale jeśli przyjrzeć się jej nieco bliżej, nie do końca tak jest. Złe nawyki żywieniowe przyczyniają się do wielu niedoborów, w tym deficytu magnezu. Przede wszystkim magnez łatwo wypłukuje się z organizmu, do czego przyczynia się picie herbaty, kawy, alkoholu i napojów gazowanych. Szybkiemu wypłukiwaniu sprzyja też obecność w jedzeniu soli. Drugim czynnikiem jest nadmiar cukru w diecie. Trawienie cukrów odbywa się z udziałem magnezu, więc im więcej organizm ma do strawienia, tym więcej wykorzystuje magnezu. Do niedoborów przyczyniają się też produkty z dużą zawartością tłuszczów nasyconych i oczywiście niewielka ilość tych, które magnez zawierają. 

W czym znajdziemy magnez?

Wbrew pozorom produktów, w których pierwiastek ten się pojawia, jest całkiem sporo. Duże ilości tego pierwiastka znajdziemy w zbożach i produktach zbożowych. Warto sięgać po ciemne pieczywo, nasiona i otręby, a także kasze i brązowy ryż. Sporo magnezu znajdziemy także w warzywach i owocach. Najwięcej znajdziemy go w warzywach liściastych jak szpinak i rukola, natce pietruszki, selerze naciowym i koprze. Jest też w warzywach strączkowych, jak groch i kiełkach. Jeśli natomiast chcemy dostarczyć sobie magnezu wraz z owocami, to w pierwszej kolejności warto wziąć pod uwagę jabłka, truskawki, gruszki, śliwki i banany. Pamiętajmy jednak, by jeść je na surowo.

Magnez w wodzie

Każdy z nas powinien dbać o odpowiednie nawodnienie organizmu. Jednak wybierając wodę mineralną lub napój możemy zatroszczyć się o coś więcej niż dostarczenie płynów. Na sklepowych półkach znajdziemy kilka produktów o zwiększonej zawartości magnezu. Część z nich potrafi zapewnić przeszło połowę dziennego zapotrzebowania na ten pierwiastek. Przykładem napoju witaminowego zawierającej większą dawkę magnezu jest OSHEE Vitamin Water Magnez+B6.

 

Prezentujemy serię prostych pomysłów żywieniowych, dzięki którym pozostaniesz fit podczas narodowej kwarantanny.

Najskuteczniejszą bronią w walce z koronawirusem jest sprawny układ odpornościowy. Stawiając na zdrowie warto wiedzieć, że oprócz zbilansowanej diety trzeba pamiętać o regularnych posiłkach, nawadnianiu organizmu, wysypianiu się i ruchu, chociażby ćwiczeniach w domu. Niżej prezentujemy garść prostych rad dzięki którym wzmocnimy swoją odporność i zachowamy kondycję w czasie narodowej kwarantanny.

Przede wszystkim, bądź odpowiedzialny - zostań w domu i nie narażaj innych

Liczba osób w Polsce zakażonych koronawirusem rośnie z dnia na dzień. W celu uniknięcia rozprzestrzeniania się wirusa, władze proszą o pozostanie w domach i wychodzenie tylko wwyjątkowych sytuacjach. Aby zminimalizować konieczność wychodzenia po zakupy podczas kwarantanny, warto zaopatrzyć się w żywność o długim terminie przydatności do spożycia. Nasza wiedza o koronawirusie i o sposobach jego zwalczania jest niepełna i zmienna, naukowcy intensywnie pracują nad wynalezieniem lekarstwa i szczepionek. To, co każdy może zrobić we własnym zakresie, to - oprócz unikania kontaktu z ludźmi oraz szczególnego przestrzegania zasad higieny - zadbanie o zdrową, zbilansowaną dietę oraz wzmocnienie odporności organizmu.

Mimo ograniczenia aktywności - pozostań fit

Z powodu zamknięcia basenów i siłowni, ograniczone zostały możliwości zażywania ruchu i uprawiania sportu. Panuje obawa przed wyjściem na wolne powietrze w obawie przed złapaniem koronawirusa. Pozostawanie w domu powoduje, że ruszamy się dużo mniej niż zwykle, a przez to spalamy za mało kalorii. Pojawia się pytanie, jak pozostać fit podczas kwarantanny? Przede wszystkim należy pilnować bilansu kalorycznego, bo z powodu braku aktywności fizycznej dzienne zapotrzebowanie na kalorie będzie mniejsze. Aktywność fizyczna poprawia zdrowie, samopoczucie i odporność, więc nie rezygnujmy z niej całkowicie. Warto znaleźć sposób, aby trenować w domu w czasie pandemii.

Zaopatrz się we właściwe produkty spożywcze

Jeśli szukasz inspiracji na ten czas, aby urozmaicić dietę oraz dostarczyć organizmowi niezbędnych składników odżywczych, dobrym wyborem będą długoterminowe produkty marki SONK0, takie jak: wafle ryżowe, pieczywo i inne chrupiące przysmaki. Wyroby SONKO są niskokaloryczne, ale bogate w składniki odżywcze, które działają korzystnie na nasz układ odpornościowy.

Zdrowy zamiennik pieczywa

Alternatywą dla tradycyjnego chleba mogą być wafle ryżowe SONKO. To smaczna, bezglutenowa przekąska, idealna do przygotowania kanapek z różnorodnymi dodatkami. Możesz je chrupać na okrągło! Świetnie smakują w wersji na słodko, jak i w wytrawnej. Jeden wafel to zaledwie około 35 kcal. SONKO oferuje szeroką gamę wafli ryżowych z różnymi dodatkami, także każdy znajdzie coś dla siebie. Oprócz podstawowej wersji, w ofercie znajdują się wafle, które zawierają wartościowe dodatki - przede wszystkim ziarna i pestki. Możemy wybierać między waflami z pestkami dyni i algami morskimi; z 7 ziarnami i dzikim ryżem; z musli, algami morskimi, bananem i kokosem; z wiesiołkiem i siemieniem lnianym czy też ze słonecznikiem.

Zdrowe przekąski

Jako przekąska do ulubionego serialu lub seansu filmowego sprawdzą się talarki popcornowe, które są wypiekane bez dodatku tłuszczu i stanowią doskonałą alternatywę dla smażonych chipsów ziemniaczanych. Ich wyjątkowy charakter podkreśla kompozycja przypraw i dodatków smakowych, bez zastosowania konserwantów i wzmacniaczy smaku. Są dostępne w smaku papryki, zielonej cebulki i serka fromage. Równie pysznie sprawdzą się extra cienkie wafle superfoods, bogate w błonnik i minerały, z dodatkiem takich superfoods jak: miłka abisyńska z Etiopii, quinoa zwana „złotem Inków” oraz kaniwa.
Mimo trwającej kwarantanny nie zaniedbujmy zdrowych nawyków - warto postawić na zdrowie oraz wzmocnienie odporności zwłaszcza w takim czasie. Oprócz zbilansowanej diety trzeba pamiętać o regularnych posiłkach, nawadnianiu organizmu, wysypianiu się i ruchu, chociażby ćwiczeniach w domu.


Przesłanie od SONKO - zostańcie w domu, dbajcie o siebie, myjcie ręce, odżywiajcie się zdrowo, bądźcie odpowiedzialni. Razem przetrwamy ten trudny czas!

Zamknięte kluby fitness i siłownie. Pogłębiająca się izolacja, uniemożliwiająca trenowanie sportów zespołowych. Lęk przed wyjściem na wolne powietrze w obawie przed złapaniem koronawirusa. To wszystko duże przeszkody dla osób dbających o formę. Czy w związku z tym mamy zaniedbać ćwiczenia na czas siedzenia w domach? Absolutnie nie! Aktywność fizyczna poprawia zdrowie, samopoczucie i odporność, dlatego warto dołączyć do akcji #aktywniewdomu i trenować w czasie pandemii. 

Siedzisz w domu zaledwie od kilku dni i nie wiesz, ile jeszcze taki stan może potrwać. Jesteś coraz bardziej zirytowany, zmęczony, nie masz na nic chęci? To efekt braku ruchu, który jest niezbędny każdemu człowiekowi. Wielu osobom się wydaje, że po tym jak zamknięte zostały siłownie i kluby fitness, a władze zalecają wszystkim pozostanie w domach w związku z szalejącą epidemią, bycie aktywnym jest niemożliwe. Na szczęście są w błędzie. Zadbać o formę można zawsze i wszędzie. Wystarczy odrobina miejsca w salonie, żeby rozruszać zastane mięśnie, popracować nad wydolnością i wpompować do mózgu cenne endorfiny. A jednocześnie, co nie mniej ważne, należy pamiętać, że aktywność fizyczna pozytywnie wpływa na naszą odporność i pozwala uniknąć infekcji!

Każdy znajdzie coś dla siebie

Wbrew pozorom, spektrum możliwości ruchowych, jakie mamy we własnych czterech ścianach, jest ogromne! Szczęśliwcy, którzy mają do dyspozycji rower stacjonarny albo bieżnię są w mniejszości, ale drogi sprzęt wcale nie jest potrzebny do tego, żeby zadbać o formę. Wystarczy odrobina samozaparcia i pomysłowości, żeby każdy, niezależnie od wieku, płci i stopnia sprawności fizycznej, znalazł coś skrojonego idealnie pod swoje potrzeby. – Tym, którzy potrzebują intensywnego i wszechstronnego treningu, serdecznie polecam crossfit. Do większości ćwiczeń nie jest potrzebny żaden sprzęt, poza matą do ćwiczeń. Ogromną zaletą crossfitu jest też to, że wysiłek jest intensywny, ale krótkotrwały. Wystarczy 30-40 minut dziennie na trening, a mięśnie na pewno go odczują. Dzięki temu zostaje dużo czasu na inne zajęcia – podkreśla trener personalny i specjalista w dziedzinie crossfitu Rafał Gil, którego treningami i pomysłami na aktywność w domu podzielimy się w następnych artykułach z serii #aktywniewdomu. Pierwszy trening z Rafałem Gilem udostępnimy Państwu już w najbliższy czwartek i będzie to trening solo. Specjalista od crossfitu przygotuje również specjalne treningi do zrobienia w parze, a także trening dla całej rodziny! Pokazowe treningi Rafała Gila będą prezentowane na Facebooku w wydarzeniu „Aktywnie w domu”

Nie wszyscy muszą jednak wylewać siódme poty w trakcie wymagającego treningu crossfitowego. Dla mniej zapalonych sportowców dobrą opcją będzie joga, pilates, stretching czy tai-chi – do wszystkich tych zajęć nie jest potrzebne nic więcej, niż odrobina przestrzeni i mata do ćwiczeń. Wspólna aktywność ruchowa jest też świetnym sposobem na rozruszanie znudzonych izolacją od rówieśników i pozamykanych w czterech ścianach dzieci. Treningi z rodzicami są nie tylko sposobem na spożytkowanie nadmiaru energii, ale również świetnie integrują rodzinę w tych niełatwych czasach. Domowe treningi są bezkosztowe (naprawdę, wcale nie trzeba wykupować karnetu na wstęp do salonu!), pozwalają na odpoczynek psychiczny w czasach pandemii, a przede wszystkim są zdrowe i poprawiają naszą odporność. 

Zdrowsze ciało, zdrowszy duch

Jako społeczeństwo w dobie izolacji pandemicznej jesteśmy postawieni w niełatwej sytuacji. Żeby powstrzymać rozprzestrzenianie się koronawirusa polecono nam, żeby zostać w domach. Należy bezwzględnie stosować się do tych zaleceń, które mają uratować osoby starsze i schorowane przez śmiercią, a system opieki zdrowia przed poważną zapaścią. To, że mamy siedzieć w domu, wcale nie oznacza jednak, że za kilka tygodni czy miesięcy, kiedy uda się zapanować nad wirusem, mamy być zgnuśniali, zardzewiali i kilkanaście kilogramów ciężsi. Szczególnie w czasach zarazy, powinniśmy pamiętać o korzyściach, jakie płyną z aktywności fizycznej. – Ruch jest jednym z najlepszych sposobów na zwiększanie odporności, obok odpowiedniej diety, czy zadbania o niezbędne mikroelementy, które dostarczają napoje witaminowe OSHEE i nasze batony bogate w witaminy i minerały. Dlatego właśnie chcemy pomóc Polakom w tym trudnym czasie zadbać o siebie i poprawić formę. W ramach akcji #aktywniewdomu podzielimy się najlepszymi sposobami na trening w czterech ścianach – mówi Tomasz Dziedzic, brand manager OSHEE Polska, jeden z inicjatorów akcji zachęcającej Polaków do ćwiczenia również w czasie izolacji domowej.

Pamiętajmy, że długotrwala izolacja od społeczeństwa negatywnie wpływa na nasz stan psychiczny. Tutaj też jednym ze sposobów na poprawę jest aktywność fizyczna. Pod wpływem ruchu do mózgu trafiają endorfiny. Dlatego sport jest nazywany „szczęściem w czystej postaci”. Ćwicz razem z nami, dołącz w mediach społecznościowych do akcji #aktywniewdomu i przekonaj się, że nawet kwadrans ruchu przed telewizorem sprawi, że łatwiej przetrwasz czas kwarantanny czy izolacji.

Strona używa plików cookies, aby ułatwić Tobie korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Więcej informacji